כושר משרדי – הגיע הזמן לקום מהכיסא!

השותפים שלי לדרך

לוגו אוקלי

logo high5

Pandazzz
Suunto white

כושר משרדי – הגיע הזמן לקום מהכיסא!

אחד ה"אוייבים" השכיחים ביותר בעידן המודרני היא עבודה משרדית. אלו העוסקים בכך נמצאים לעיתים שוקעים עמוק בתוך הכסא "הנוח" שעות רבות, בתנוחות שונות. לבל נשכח, שלעיתים קרובות הם גם שקועים במושב הרכב בפקקים שעה פה, שעה שם. יש גם מצב שהם חוזרים הביתה מותשים ומסיימים את היום מול הטלביזיה...בישיבה כמובן.

ברור לכולנו שישיבה ממושכת פוגעת בנו!

מעבר לעומס על מערכות הפנימיות של גוף, האטה של המטבוליזם והשמנה, פגיעה בפוריות,  הרי שגם עמוד השדרה שלנו עובר עם השנים דיפורמציה עקב ישיבה לא נכונה. עכשיו, לך תשכנע את עצמך לצאת החוצה לריצה קלה בסוף היום להשתחרר…אין מצב!

אני מודה, גם אני עוסק למחייתי בעבודה משרדית ובתור אחד שיש לו קוצים בישבן, הרי שישיבה ממושכת מטרידה אותי לא מעט. זה לא נראה לי טבעי ולא נראה שזה כלל הייעוד שלנו בני האדם. אין ספק שהקריקטורה של האבולוציה של האדם מימי קדם ועד היום מול המחשב משעשעת אך גם מרמזת לנו שאנחנו בכיוון הלא נכון מבחינה אבולוציונית…הנה תזכורת

אגב, אחד מתופעות הלוואי של רביצה ממושכת מול המסך וישיבות אין סופיות במהלך העבודה, היא תופעת הנשנוש. לרוב, אוכל מעובד תעשייתי רווי בנתרן וסוכרים, קמח לבן ומרגרינה. עד היום צוחקים עליי שאני מסתובב עם גזר ומלפפון במסדרונות החברה ומשתדל להימנע כמעט לחלוטין מהעוגות המפתות שמביאים עובדים ושמים לראווה בקבלה.

לכן, חשוב להזכיר לגוף האדם, שאולי הוא לא חייב להפעיל את האינסטינקטים החייתיים שלו בשביל לשרוד אך בהחלט חשוב להמריץ את הדם מעת לעת, להזיז את האיברים ולגרום לתנועתיות. זה אגב הרבה יותר אפקטיבי ובריא מצריכת קפאין לאורך שעות העבודה וגם משפר את יעילות בעבודה.

טיפים חיוניים לעורר את הגוף

  1. זכרו, שמטרת הפעילות היא לא בשביל להזיע ולכן חשוב שתעשה במינון נכון ובעצימות הנכונה מבלי שתעייף אתכם.
  2. תזמנו, זמן התנתקות מהמושב אחת לחצי שעה או כל זמן שתבחרו, שבו אתם קמים, עושים פעילות כל שהיא למשך כמה דקות. בשעוני הכושר יש אפשרות להגדיר צפצוף תזכורת.
  3. אופציות להפעלת הגוף:
  • הליכה – הכי פשוט, הכי קל. מומלץ לצאת מהמשרד לחלוטין, לשאוף אוויר צח ולקבל קצת פוטוסינתזה.
  • טיפוס מדרגות – אפשר בהליכה, ריצה, מדרגה אחת בכל פעם שתיים, מספר קומות וחזרות לפי היכולת. הימנעו מחדרי מדרגות המריחים מסיגריות או מרצפה חלקלקה.
  • מתיחות – היזהרו שלא לגרום לכאבים תוך כדי מתיחה. קחו בחשבון שהמעבר מישיבה ממושכת במזגן לביצוע מתיחות עשוי להיות בעייתי, לכן עשו זאת בזהירות ובאיטיות. מומלץ כל סוג מתיחה לפחות דקה ולא פחות חשוב – נשימות עמוקות תוך כדי ביצוע המתיחות.
  • חיזוק שרירי בטן – תוך כדי ישיבה במשרד. הניחו את האמות על השולחן. הרימו את הרגליים מכופפות כלפי מעלה ב 90 מעלות והורידו בצורה איטית תוך כדי שחרור אוויר. בצעו במשך דקה או שתיים לפחות.
  • מתח – במידה ומתאפשר לכם להתקין מוט על גבי המשקוף או שניתן לאלתר עם מוט קיים כלשהו. ניתן לבצע סדרות של מתיחות. למי שקשה יותר, פשוט להתלות על גבי המתח ולתת לגב להימתח ולהתארך.
  • שכיבות שמיכה – יופי של דרך לחזק את פלג גוף העליון, למעט העובדה שהרצפה אולי מטונפת. אופציה נוספת, העובדת על קבוצת שרירים שונה קצת, שכיבות שמיכה הפוכות, כשהגוף נשען אחורנית על השולחן ונתמך על ידי הידיים. רק צריך לוודא שהשולחן יכול לעמוד בעומס.
  • דלגית – אופציה למתקדמים. מומלץ לא במשרד.

הערה חשובה – לא לשכוח להרבות בשתיית מים. גם בגלל הפעילות הפיזית וגם בכדי למנוע מכם לנשנש שלא לצורך.

אני יכול להבטיח לכם שלאורך זמן, הגוף שלכם יאותת לכם לבד שהוא רוצה שתפעילו אותו ורק תחכו להעניק לו את כמה דקות החסד האלו. בתמורה, תקבלו גוף נמרץ ומוח יותר ערני בזמן העבודה.

בהצלחה ועבודה נעימה ויעילה!